Nyårsafton 0910

Så var det nyår igen. Efter allehanda dramatiskt firande för exakt ett år sen har jag lagt förväntningarna på hyllan och dragit mig tillbaka från fylleaktiviteter och sociala sammanhang.
Men när jag skrev i min kalender förra året skrev jag:
Nyår:
*Ha en fin klänning
*Äta god mat
*Vara med dem du tycker om

Mer än så behövs faktiskt inte!
Och jag har precis det jag behöver för ikväll.
En trerätters meny som jag och Jenny knåpat ihop, min blommiga klänning hänger på plats i garderoben och även fast jag tycker om massa människor så orkar jag inte med dem ikväll, varför vet jag inte, kan bero på att det inte ens Känns som nyår, och sen räcker det för mig.
Många frågar sig säkert vad det är för fel på mig, men man kanske skulle vända på frågan, vad är det för fel på alla andra?
Inte så att jag letar fel, utan jag gör bara det som känns rätt, för mig, i mitt liv, just nu.
Det som om möjligt skulle kunna vara felet hos folk är de som inte kan förstå, för de har högre förväntningar.
Anna är ju den eviga glitterpinnen i allas ögon, som aldrig bangar eller tackar nej till goda vänner eller sällskap.
MEN IDAG GÖR JAG DET.

Men som jag tänker, det kommer nya år varje år, och de förra åren vi firat har knappast gjort oss lyckligare, bara fullare.

Jag har också noterat en grej på City Gross som stör mig, och jag undrar ifall det är flera som märkt av det.
Fast man handlar för 556 eller 872 eller 344 så säger de slutsumman på själva köpet så otydligt eller medvetet tydligt fast fel, som om det skulle börja på 100-någonting! Alltså typ 156, 172, eller 144.
Jag noterar det Varje gång, och kanske är en del i deras koncept att verka billiga, fast de är rätt dyra Egentligen, och kanske de tänker, att kunderna inte märker av något men uppfattar helheten som ett bra och billigt köp, fast man ändå kan se vad man handlat för.
Men jag är uppmärksam och mig lurar man inte!
Och jag blir ganska förbannad på sådana där metoder. Ett fult knep som ingen riktigt kan sätta dit dem för.
Det är inte ens någon idé att ifrågasätta, de skulle ju snabbt och smidigt självklart hävda motsatsen, precis som alla fula fiskar gör i pinsamma sammanhang.
Det var en del i konsumenternas omedvetna påtryckningar.

Det är så mycket omkring oss som påverkar oss utan att vi tänker på det.

Man måste vara uppmärksam så man inte faller som ett offer och sen skyller ifrån sig när det blåser kallare på haven.

Som jag brukar säga; Det finns folk, och så finns det folk.
 Nu bär det av till tvättis!

Gott nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0